مدل مسابقه‌ای باجا از سوبارو کراس‌ترک معرفی شد

خودروی بیابانی سوبارو کراس‌ترک مجهز به پیشرانه باکسر خود را برای شرکت در مسابقات باجا و آفرود لاس‌وگاس آماده می‌کند.

مدل مسابقه‌ای باجا از سوبارو کراس‌ترک معرفی شد

سوبارو کراس‌ترک (Crosstrek) با وجود توانایی‌های عالی، اما برای مسابقات بیابانی ۷۸۳ کیلومتری مانند Baja ۵۰۰ مجهز نیست. اما به‌لطف مهندسی قدرتمند سوبارو و طرح مسابقه‌ای این برند، برای رقابت در سری باجا آماده است.

در حقیقت این مسابقات بیابان به جز نام آن، هیچ چیز مشترکی با سوبارو کرا‌س‌ترک ندارد. کراس‌ترک از ظاهر معمولی مسابقه‌ای باگی (Buggy) شامل تایرهای بدون حفاظ، ارتفاع سواری بالا، گارد جلوی سپر و غیره به همراه طرح مسابقه‌ای آبی و طلایی سوبارو می‌شود که اوایل سال جاری معرفی کرد.

قدرت از پیشرانه ۲/۵ لیتری باکسر بدون توربوشارژر ساخته‌شده توسط کرافورد پرفورمنس (Crawford Performance) متعلق به کوئرت کرافورد گرفته می‌شود که ۳۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. باز هم باید دقت کنید که این پیشرانه چیزی نیست که روی کراس‌ترک یا هر خودروی جاده‌ای سوبارو برای چنین نوع کاربری پیدا شود. سوبارو وعده می‌دهد که پیشرانه جدید به پکیج سبک‌وزن و قابل اعتماد مجهز شده است.

کوئرت کرافورد در این زمینه گفت:

سوبارو برای موفقیت خود در رالی شناخته شده است، اما پیشرانه‌های سوبارو طی سال‌ها در باگی‌های آفرود استفاده شده‌اند. هدف من با Crosstrek Desert Racer این بود که نشان دهم چه چیزی با پیشرانه باکسر بدون توربوشارژر امکان‌پذیر خواهد بود و نتایج تاکنون بسیار عالی بوده است. من منتظر هستم تا امسال این خودرو را به باجا بیاورم و نشان بدهم که چه کارهایی می‌تواند انجام دهد!

اما این اولین باری نیست که سوبارو در باجا شرکت می‌کند. خودروی بیابانی سوبارو کراس‌ترک دزرت ریسر در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تنها یک سال بعد در کلاس باجا رده دوم را به دست آورد. باز هم در سال ۲۰۱۸، سوبارو کراس‌ترک در مسابقه ۸۸۵ کیلومتری بین لاس‌وگاس، طولانی‌ترین رویداد آفرود آمریکا، به پیروزی رسید.

مسابقات باجا ۵۰۰ در سال ۲۰۱۹ از روز شنبه ۱۱ خرداد (۱ ژوئن) آغاز می‌شود. پس از آن تیم Grabowski Brothers Racing با آن در مرداد ماه به رویداد آفرود لاس‌وگاس می‌رود و سرانجام در آبان ماه خود را برای شرکت در باجا ۱۰۰۰ آماده می‌کند.

 

منبع : زومیت